نتیجه تصویری برای خصوصیات مدرسه پسرانه  شاد

خصوصیات یک مدرسه خوب

مدرسه مهمترین مؤسسه آموزشی است، که بیشتر فعالیتهایش صرف تربیت نسل آینده جامعه می شود. مدرسه در توسعه و حفظ و حراست از تمدن گذشتگان و انتقال آن به نسل آینده، سهم بسیار زیادی دارد.

لذا می توان از آن به عنوان یک مرکز اصلی تعلیم و تربیت نام برد، که نقش بسیار مؤثری را در پیشرفت، سربلندی و خوشبختی جامعه ایفا می کند. یک مدرسه خوب دارای خصوصیات و صفاتی است. قسمتی از این صفات مادی و ظاهری هستند، که از جمله می توان به موقعیت مکانی مدرسه، ظرفیت و تعداد کلاسها، زمین ورزش، حیاط مناسب، وسایل و امکانات آموزشی و اشاره کرد. اما یک مدرسه خوب، ویژگیهای دیگری نیز باید داشته باشد، که این ویژگیها با کار و وظایف مسئولین اداری و آموزشی مدرسه، ارتباط تنگاتنگ دارد، و مدرسه را در جهت رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت و سرافرازی جامعه یاری می دهد، که در اینجا به پاره ای از آنها اشاره می گردد:

از آنجایی که دانش آموزان، گردانندگان چرخ های فعالیت های مختلف و متنوع جامعه خواهند بود، باید برای زندگی در یک اجتماع واقعی تربیت شوند. از این رو فعالیت های مدرسه باید به صورت واقعی و بدور از هر نوع تصنع و ظاهرسازی انجام پذیرد. مدرسه وظیفه دارد حقایق زندگی و واقعیتهای اجتماعی را به همان گونه که در جامعه رایج است، در اختیار دانش آموزان قرار داده و حوادث و تحولاتی را که در خارج و داخل مدرسه اتفاق می افتند، عیناً و بدون هیچ تغییری برای آنها توضیح دهد. شخصیت کارکنان مدرسه و بویژه معلم از عوامل بسیار مؤثر در هدایت و رهبری دانش آموزان است. آنچه بیشتر در مدرسه مورد توجه کودکان قرار می گیرد، صداقت و قاطعیت کارکنان آن است. معمولاً دانش آموزان از افراد ریاکار، چاپلوس و ظاهر فریب تنفر دارند و اگر در محیط مدرسه با چنین افرادی مواجه شوند، اعتماد و اطمینانشان از مدرسه تا حدود زیادی سلب خواهد شد. در چنین شرایطی ممکن است که دیگر برای کارکنان مدرسه از جمله معلم ارزشی قائل نباشند و گفتار آنان را خالی از اعتبار و غیر قابل قبول بدانند. مدیری که برای حفظ موقعیت خویش در مقابل مافوق خود به تملق و چاپلوسی می پردازد و یا در برابر بازرسان اعزامی از اداره به قبول هر گونه ریا و تظاهر تن در می دهد و بسیاری از اعمال ساختگی و دروغی را که در روزهای عادی خبری از آنها نبود، به موقع اجرا می کند، از نظر شاگردان فردی حقیر و زبون جلوه گر خواهد شد و چه بسا ممکن است این دوگانگی و تضاد در گفتار و اعمال مدیر، در رشد عاطفی و روانی کودکان اثر منفی بگذارد.

زیرا دانش آموزان از رفتار و اعمال اولیای مدرسه تقلید می کنند و به تدریج یاد می گیرند، که مانند آنها به دیگران دروغ بگویند، حق را ناحق جلوه دهند، خلاف حقیقت عمل کنند، چاپلوس و متملق باشند و برای پیشرفت در کارهای خود به ریا و تظاهر متوسل شوند.

نظم در مدرسه

امکانات مدرسه

ویزگی های یک مدرسه خوب

امنیت در مدرسه

چگونه دانش آموزان در مدرسه لذت ببرند؟؟

فضای شاداب مدرسه

چگونه مدرسه ای شاد برای خود داشته باشیم؟

مدرسه ,یک ,جامعه ,دانش ,های ,آموزان ,دانش آموزان ,که در ,یک مدرسه ,مدرسه خوب ,می توان

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

boxbaad مهارت های زندگی درس نصب و راه اندازی سیستم های رایانه ای کهکشان خاطرات علیرضا رضاقلیخانی خودنویس دانلود کده همسفران نمایندگی آکادمی مطالب اینترنتی کار تحقیقی رشته حقوق