مدرسه ای امن برای ما
نیاز به امنیت از بنیادی ترین نیازهای انسان می باشدو همچنین در طبقه بندی نیازهای ما در درجه
دوم قرار دارد و تا این نیاز برای او تامین نگردد او نمیتواند از فضایی که در آن قرار گرفته است،
برداشت مطلوبی داشته باشد. امروز با توجه به رشد جمعیت و بحران شهرنشینی توجه به امنیت
به خصوص در مدارس اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. وجود نداشتن احساس تعلق و قلمرو خاطر
در دانش آموزان در مدارس سبب بروز بسیاری از جرایم و کاهش احساس امنیت در مدارس شده
است. یکی از مهمترین نظریات و برنامه ریزی ها برای کاهش جرایم در مدارس اسستفاده از
رویکرد cpted میباشد. هدف از این پژوهش مشخص کردن معیار ها وضوابط این رویکرد و همچنین
بررسی قلمروهای دانش آموزان و رفتارهای قلمروپایی آنها که در فضای مدرسه رخ میدهد است.
برای دست یافتن به این اطلاعات از طریق مطالعات میدانی و مطالعات کتابخانه ای به بررسی و
تحلیل حول این موضوع پرداخته شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان میدهد تعییین قلمرو
با احساس امنیت رابطه ی معناداری دارد. دانش آموزان از فضاهایی که دارای امکانات و تجهیزات
رفاهی و همچنین دارای خوانایی فضا و مرزبندی مشخص هستند، بیشترین استفاده را باعمل
میاورند و بالعکس در محیط هایی که فاقد ارتباط بصری، فضای سبز نامناسب، روشنایی کم و
دارای نظارت کم هستندکمترین استفاده را به عمل میاورند.
امنیت ,مدارس ,دانش ,آموزان ,مدرسه ,دارای ,در مدارس ,دانش آموزان ,امنیت در ,شده است ,استفاده را
درباره این سایت